מהם היתרונות של קבלת שירותים באינטרנט?
מהם הקשיים במעבר לקבלת שירותים דרך האינטרנט?
מה יכול לעזור לנו להתרגל לקבל שירותים דרך האינטרנט?
מה חשוב שנדע לגבי שירותים באינטרנט?
מהם היתרונות של קבלת שירותים באינטרנט?
- חיסכון בזמן ואי-המתנה בתורים – אין צורך להגיע פיזית למקום כדי לקבל את השירות.
- אין הגבלה לשעות העבודה ולשעות הקבלה – אפשר לפנות גם בשעות שהסניפים סגורים בהן.
- קבלת מידע מלא – המידע כולו נמצא באתרים, למשל: טפסים שצריך למלא, הנחיות למקבלי השירות ועדכונים שוטפים.
- חיסכון בכסף – גופים רבים מעודדים את השימוש בשירותים באינטרנט על ידי מתן הטבות למקבלי השירות המקוון (למשל ביטול עמלות).
מהם הקשיים במעבר לקבלת שירותים דרך האינטרנט?
- חוסר התמצאות ברשת האינטרנט.
- קושי בתפעול המחשב.
- חשש מאתרים לא מאובטחים.
- קושי בשינוי ההרגלים של אופן קבלת השירותים.
מה יכול לעזור לנו להתרגל לקבל שירותים דרך האינטרנט?
- תרגול עם אדם שמכיר את אופן קבלת השירותים המקוונים.
- תרגול “על יבש”.
- הפחתת רמת החשש על ידי שימוש באינטרנט לטובת פעילויות מהנות.
- השתתפות בקורס לצמצום פערים דיגיטליים:
- הקורס של חברת נתן.
הקורס ניתן בחינם, כדי להשתתף בו, יש צורך באישור השלמת השכלה. נוכל לקבל את האישור מהגורם המשקם שלנו.
מה חשוב שנדע לגבי שירותים באינטרנט?
- אתרי אינטרנט חייבים על פי חוק להיות נגישים עבורנו.
- בכל אתר אינטרנט נוכל למצוא את הסמל הבא:
לחיצה על הסמל תפתח בפנינו אפשרות לגלישה נגישה באתר בהתאם לצרכים שלנו.
נוכל למשל: להגדיל את הכתב, לשנות את התצוגה, לשנות את הצבעים ועוד.
- חלק מהטפסים נוכל להדפיס ולמלא באופן ידני, לטפסים כאלה יצורף בדרך כלל הסימן הבא:
- חלק מהטפסים הם טפסים מקוונים שנועדו למילוי באמצעות הקלדה במחשב. אליהם יצורף בדרך כלל הסימן הבא: