- מה אפשר לעשות במקרה שאנחנו לא מקבלים את הטיפול שאנחנו צריכים?
- על מה אפשר להתלונן?
- למי אפשר לפנות כדי לקבל מידע ולהתלונן בנושא בריאות הנפש?
מה אפשר לעשות במקרה שאנחנו לא מקבלים את הטיפול שאנחנו צריכים?
לפעמים יכול להיות שלא נקבל את כל מה שמגיע לנו.
כשאנחנו מרגישים שאנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו, יש לנו זכות להתלונן על כך.
חשוב להתלונן כשפוגעים בזכויות שלנו וכשאנחנו לא מקבלים את השירות הרפואי שמגיע לנו.
כשאנחנו מתלוננים, אנחנו עוזרים לשפר את השירות וגם פועלים כדי לקבל את מה שמגיע לנו.
אפשר וכדאי להתלונן כשאנחנו מרגישים שפגעו בזכויות שלנו בבריאות הנפש.
למשל:
- כאשר אנחנו לא מקבלים טיפול נפשי בשיחות, או שירות אחר בתחום בריאות הנפש, אף על פי שאנחנו מרגישים שאנחנו צריכים את הטיפול.
- כאשר אנחנו ממתינים (מחכים) יותר מדי זמן לקבלת הטיפול: יותר מחודש לפסיכיאטר, יותר משישה שבועות לפסיכותרפיה (טיפול נפשי בשיחות).
- כאשר אין מרפאה במרחק סביר (הגיוני) מהבית שלנו, ואנחנו צריכים לנסוע יותר משעה בתחבורה ציבורית (למשל: אוטובוס, רכבת) כדי לקבל טיפול. שימו לב: ביישובים רחוקים השירות בבריאות הנפש יכול להיות רחוק יותר.
- כאשר אנחנו מבקשים תמיכה (עזרה) בפנייה לסל שיקום, ואנחנו לא מקבלים.
- כאשר קופת החולים מפנה אותנו למטפל נפשי עצמאי, בלי להסביר לנו שאנחנו יכולים לקבל את אותו שירות בחינם, במרפאה ציבורית.
- כאשר לא שומרים על הסודיות שלנו.
פניתי לקופת חולים כדי לקבוע תור לפסיכיאטר. הם אמרו שאני צריכה לחכות חודשיים וחצי, למרות שהסברתי להם שהמצב דחוף. התייאשתי מאוד ורציתי לוותר. לא היה לי כוח להתלונן וגם לא האמנתי שזה ישנה משהו. בסופו של דבר, אימא שלי עזרה לי לנסח מכתב. בזכות התלונה ששלחנו למשרד הבריאות ולהנהלה המחוזית של קופת החולים, קיבלתי תור אחרי שבועיים. אני שמחה שלא ויתרתי, זה השתלם.
למי אפשר לפנות כדי לקבל מידע ולהתלונן בנושא בריאות הנפש?
מגיעות לנו זכויות לפי החוק.
כשאנחנו רוצים לדעת עוד על הזכויות שלנו בבריאות הנפש,
או כשאנחנו לא מקבלים את הזכויות שלנו, יש למי לפנות.
אנחנו יכולים לפנות אל הנציג בסניף של קופת החולים. אפשר להגיע לסניף ולדבר עם הנציג, אפשר להתקשר בטלפון, אפשר לשלוח מכתב בדואר או בפקס ואפשר לשלוח הודעה באתר האינטרנט או בדואר האלקטרוני.
בכל קופת חולים יש אדם שאחראי לקבל פניות (תלונות) מהציבור ולתת לפונים תשובה.
אפשר להתלונן גם דרך האתר שלנו
למעבר לשליחת תלונה לחצו כאן.
קופות חולים | מוקד טלפוני | אתר האינטרנט |
קופ"ח כללית | *2700 | בריאות הנפש באתר כללית |
קופ"ח לאומית | 507* | בריאות הנפש באתר לאומית |
קופ"ח מאוחדת | 3833* | בריאות הנפש באתר מאוחדת |
קופ"ח מכבי | 3555* | בריאות הנפש באתר מכבי |
- משרד הבריאות
מוקד קול הבריאות למידע ותלונות – 5400*
כתובת הדואר האלקטרוני: call.habriut@moh.health.gov.il
אינטרנט:
"פניות הציבור" באתר משרד הבריאות >>
אפשר גם להגיש תלונה למשרד הבריאות דרך האתר שלנו.
למעבר לשליחת תלונה לחץ כאן.
- ארגון "בזכות" – מידע על זכויות וייעוץ בהגשה של תלונה
טלפון: 02-6521308
כתובת הדואר האלקטרוני: mail@bizchut.org.il
שאלות נוספות שיכולות לעניין אותך:
מהי שמירת סודיות בתחום בריאות הנפש?