- כמה זמן יש כדי לפנות לשירותי סל השיקום שאושרו לנו?
- למי פונים?
- מה קורה אחרי שבחרנו בחברה והתחלנו לקבל שירות?
- מה עושים אם אנחנו לא מרוצים מהשירות שאנחנו מקבלים?
לאחר הוועדה יישלח אלינו טופס שנקרא “טופס ועדת החלטה”
אחרי שקיבלנו את הטופס של ועדת ההחלטה, יש לנו חצי שנה כדי לפנות לשירותים השונים ולהתחיל להיעזר בהם.
אם לא פנינו תוך חצי שנה מקבלת האישור, נצטרך להגיש בקשה חוזרת לסל שיקום.
לסל שיקום יש כמה חברות שנותנות שירות בכל אחד מהתחומים.
מומלץ לפנות לכמה חברות ולבחור את החברה המתאימה לכם ביותר באזור מגוריכם.
בשיחת טלפון או בפגישה כדאי לברר מה השירות נותן ומה צריך לעשות כדי לקבל את השירות.
אפשר להיעזר באיש המקצוע שמלווה אותנו בפנייה לשירותים השונים.
מה קורה אחרי שבחרנו בחברה והתחלנו לקבל שירות?
- היכרות עם איש השיקום שמלווה אותנו.
- כתיבת תוכנית השיקום שלנו יחד עם איש השיקום.
תוכנית השיקום היא מסמך שבו אנחנו מגדירים את המטרות שלנו בתהליך השיקום ואת מה שאנחנו רוצים להשיג בעקבות התהליך.
חשוב לדעת !: אפשר בכל רגע לבקש שירותים נוספים מעבר לאלה שאישרו לנו. לשם כך, צריך להגיש בקשה למשרדי סל השיקום.
מה עושים אם אנחנו לא מרוצים מהשירות שאנחנו מקבלים?
אם לאחר מספר חודשים בהם קיבלנו שירות מסוים של סל שיקום אנחנו לא מרוצים, , זכותנו לפנות לחברה אחרת שנותנת שירות באותו התחום.
- צריך לפנות לחברה שממנה אנחנו מקבלים את השירות, ולהודיע שאנחנו מעוניינים לסיים אותו. לאחר מכן אפשר לפנות לחברה אחרת.
- אפשר לפנות למשרדי סל שיקום ולבקש לעבור לחברה אחרת שנותנת את השירות.
- כדאי להיעזר באיש מקצוע שמלווה אותנו.
לקח לי זמן להבין שהדברים שאני מקבלת מסל שיקום, הם כמו כל שירות אחר (למשל: חברה סלולרית, ספק אינטרנט). אין סיבה להישאר אם השירות לא מתאים לי, הרי בסופו של דבר מדובר בחיים שלי. לאחר שלושה חודשים בהם קיבלתי ליווי תעסוקתי, רציתי להחליף חברה. פניתי לעובדת הסוציאלית שלי, והיא עזרה לי לעבור לחברה אחרת שמספקת את אותו השירות.
שאלות נוספות שיכולות לעניין אותך:
האם אנחנו יכולים לערער על החלטת הוועדה?