האתר בשלבי פיתוח אחרונים, מתנצלים על אי נעימות הזמנית :)

נגישות

יש לנו זכות לקחת חלק פעיל במרחב הציבורי ולקבל את השירותים שקיימים בו, ולכן צריך לוודא שמאפשרים לנו לממש את הזכות הזאת. נגישות היא האופן שבו הסביבה והשירותים שבה מתאימים את עצמם לשימושם של אנשים שונים. חשוב שנכיר וננצל את זכויות הנגישות המגיעות לנו כמתמודדי נפש, כדי שנוכל להשתמש במרחב הציבורי וליהנות ממנו. בחלק זה של האתר נלמד מהי נגישות, נבין את החשיבות שלה בהקשר של בריאות הנפש ונלמד על הזכויות השונות שלנו בתחום זה. חלק זה נכתב בסיוע נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וכן בסיוע ד”ר מיכל טנא רינדה, מורשה לנגישות השירות.

הזכות לנגישות
הזכות לנגישות היא רבת משמעות ובעלת השפעה גדולה על חיינו. במקום נגיש אנחנו יכולים להגיע לכל נקודה באופן ברור ונוח. בשירות נגיש אנחנו מבינים איך לעשות כל דבר, מקבלים את השירות בצורה רגועה ונעימה, ויכולים להשתמש במתקנים שיש בשירות בצורה נוחה. בתחום הנגישות יש הבדל בין זכויות נגישות שאנו זכאים להן על פי חוק, לבין המלצות נגישות, שנוכל לבקש מנותני השירות.
מהי נגישות
נגישות היא התאמה של מבנה או של שירות כדי שכל אדם יוכל להשתמש בהם. בחלק זה של האתר נוכל ללמוד מהסיפורים של עליזה ושל אסף איך אפשר להשתמש בזכויות הנגישות בחיי היום-יום שלנו, מהן זכויות הנגישות במקום ציבורי, ומה ההבדלים בין התאמות נגישות לבין המלצות נגישות.
התאמות הנגישות שאנחנו זכאים להן על פי חוק
התאמות נגישות הן שינויים שצריך לעשות בשירות לפי החוק כדי שהשירות יהיה נוח, נעים וטוב יותר עבורנו. ההתאמות האלו מגיעות לנו בכל מקום ציבורי, בחינם. בחלק זה נכיר התאמות חשובות כמו: פטור מהמתנה בתור, פטור מתשלום למלווה ועוד. חשוב לדעת שחלק מההתאמות נוכל לקבל רק לאחר בקשה שלנו, ושלפעמים יש לבקש את ההתאמה מראש, אך בכל מקרה אנחנו לא נדרשים לספר מה המוגבלות שלנו.
המלצות לשימוש נגיש בשירות הציבורי
כשאנו ניגשים לקבל מענה משירותים ציבוריים שונים, חשוב שנדע כיצד לפעול כדי לקבל שירות נגיש. בחלק זה נלמד מה יכול לסייע לנו בכך. נקבל המלצות לגבי האופן שבו אפשר לפעול לפני קבלת השירות, בזמן קבלת השירות ולאחריו. נענה על שאלות כגון: מה כדאי שנברר לפני המפגש? מה כדאי שנכין איתנו מראש? מה קורה אם אנו נכנסים ללחץ במהלך המפגש? כיצד נוכל להתכונן למפגש הבא?
קבלת שירות נגיש במקומות שונים
בחלק זה נקרא המלצות שיסייעו לנו לקבל שירות נגיש בשירותים שונים כמו: קניות בחנויות, קניות באופן מקוון, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי, מקומות הארחה ומשרדים ממשלתיים.
למי ניתן לפנות לצורך קבלת מידע או הגשת תלונה בנושא נגישות?
בחלק זה נלמד להכיר את נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ונבין כיצד אפשר ליצור קשר עם גוף זה.

נושאים שיכולים לעניין אותך

יש לכם שאלה?

אנחנו כאן בשבילכם