עמוד הבית טיפול ושיקום זכויות באשפוז פסיכיאטרי

זכויות באשפוז פסיכיאטרי

לפעמים אנו נמצאים במצב נפשי הדורש אשפוז. מטרת האשפוז היא להביא אותנו לאיזון ולעזור לנו לחזור לתפקוד ולשגרת החיים שלנו. במהלך האשפוז יש לנו זכויות רבות שחשוב שנכיר.

מהן הזכויות שלנו באשפוז פסיכיאטרי?
גם באשפוז, יש לנו זכויות רבות שנועדו לעזור לנו בתקופה זו. חשוב מאוד להכיר זכויות אלו ולהשתמש בהן. נכיר את הזכויות שלנו בכל הקשור לקבלת הטיפול הרפואי, למידע הרפואי ועוד. בנוסף נכיר את המענים הייחודיים בבריאות הנפש לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.
אשפוז מרצון
לעיתים אנו נמצאים במצב נפשי לא טוב ובוחרים להגיע לאשפוז כדי לקבל תמיכה מקיפה וטיפול מתאים. נבין מה קורה לאחר שאנחנו מגיעים לאשפוז מרצון. איך קובעים שאנחנו זקוקים לאשפוז, היכן נוכל להתאשפז, איזה טיפול רפואי נקבל במהלך האשפוז.
בדיקה בכפייה
לפי חוק אסור לאשפז אותנו בכפייה בלי שנבדקנו על ידי פסיכיאטר. נבין מהי בדיקה בכפייה ומתי אפשר לעשות לנו בדיקה בכפייה. נלמד מהם ההבדלים בין בדיקה דחופה לבין בדיקה לא דחופה.
אשפוז בכפייה
לעיתים אנו נמצאים במצב נפשי המחייב אשפוז בכפייה. חשוב שנדע שגם במצב זה, יש לנו זכויות מהותיות. נבין מה המשמעות של אשפוז בכפייה ובאילו תנאים הוא נעשה, באילו דרכים אפשר לערער על ההחלטה לאשפז אותנו בכפייה.
שימוש בבידוד או בקשירה
במהלך אשפוז פסיכיאטרי
נרחיב מהם המצבים שבהם מותר לצוות רפואי להשתמש באמצעי הגבלה שונים (בידוד או קשירה). נכיר את הזכויות שלנו גם במצבים מורכבים אלו. חשוב שנדע שהשימוש באמצעי הגבלה מותר במקרים קיצוניים בלבד ולזמן מוגבל.

נושאים שיכולים לעניין אותך

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם