עמוד הבית טיפול ושיקום טיפול נפשי בקהילה

טיפול נפשי בקהילה

טיפול נפשי הוא טיפול שיכול לעזור לנו לשפר את החיים שלנו. כמו כל טיפול רפואי אחר, גם טיפול נפשי אפשר לקבל בקהילה. כיום, רוב האנשים שמקבלים טיפול נפשי, מקבלים את הטיפול במרפאות קופת החולים הקרובות לביתנו. הטיפול לנפש ולגוף.
מהו טיפול נפשי בקהילה
ואיך משיגים אותו?
טיפול נפשי הוא טיפול שיכול לעזור לנו לשפר את החיים שלנו. כל תושב ישראל שיש לו מצוקה (בעיה) נפשית, יכול לקבל טיפול. כדי להתחיל את התהליך עלינו לפנות לקופת החולים שלנו. נרחיב מי יכול לקבל טיפול נפשי בקהילה?, למי לפנות והיכן נקבל את הטיפול?
טיפול נפשי בקהילה
מהן הזכויות שלנו?
חשוב שנדע לאילו זכויות אנחנו זכאים כשאנו מקבלים טיפול בקהילה. כמה זמן לוקח לקבל טיפול? באיזה מרחק מהבית אנחנו אמורים לקבל את הטיפול? למשך כמה זמן? ועוד
טיפול נפשי בקהילה
איך שומרים על הסודיות שלנו?
המידע הרפואי על הטיפול בבריאות הנפש הוא פרטי ואישי. הצוות של קופת החולים חייב לשמור על הפרטיות שלנו. הצוות בקופת החולים מקבל רק מידע שחשוב לו לקבל כדי שיוכל לעזור לנו.נרחי באילו מקרים מותר לקופת החולים להעביר את המידע לגורמים אחרים.
טיפול נפשי בקהילה
מה עושים כשאנחנו לא מקבלים את הטיפול שאנחנו צריכים?
כשאנחנו מרגישים שאנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו, יש לנו זכות להתלונן על כך. כשאנחנו מתלוננים, אנחנו עוזרים לשפר את השירות וגם פועלים כדי לקבל את מה שמגיע לנו. בחלק זה נסביר למי פונים כדי להגיש את התלונה ובאיזה אופן מגישים אותה.
טיפול נפשי בקהילה
אשפוז בית פסיכיאטרי
גם כשאנו נמצאים באשפוז, יש לנו זכויות רבות שנועדו לעזור לנו בתקופה זו. חשוב מאוד להכיר זכויות אלו ולהשתמש בהן. נכיר את הזכויות שלנו בכל הקשור לקבלת הטיפול הרפואי, ונכיר את המענים הייחודיים בבריאות הנפש לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.
טיפול נפשי בקהילה
בתים מאזנים עבור מתמודדי נפש
בתים מאזנים יכולים להחליף את הטיפול שנוכל לקבל באשפוז פסיכיאטרי במקרים של משבר נפשי חמור. הבתים המאזנים מעניקים טיפול צמוד ומעמיק יותר מזה שנקבל במסגרת
טיפול נפשי בקהילה

נושאים שיכולים לעניין אותך

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם