לפעמים יכול להיות שלא נקבל את כל מה שמגיע לנו.
כשאנחנו מרגישים שאנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו, יש לנו זכות להתלונן על כך.
חשוב להתלונן כשפוגעים בזכויות שלנו וכשאנחנו לא מקבלים את השירות הרפואי שמגיע לנו.
כשאנחנו מתלוננים, אנחנו עוזרים לשפר את השירות וגם פועלים כדי לקבל את מה שמגיע לנו.
על מה אפשר להתלונן?
אפשר וכדאי להתלונן כשאנחנו מרגישים שפגעו בזכויות שלנו בבריאות הנפש.
למשל:
פניתי לקופת חולים כדי לקבוע תור לפסיכיאטר. הם אמרו שאני צריכה לחכות חודשיים וחצי, למרות שהסברתי להם שהמצב דחוף. התייאשתי מאוד ורציתי לוותר. לא היה לי כוח להתלונן וגם לא האמנתי שזה ישנה משהו. בסופו של דבר, אימא שלי עזרה לי לנסח מכתב. בזכות התלונה ששלחנו למשרד הבריאות ולהנהלה המחוזית של קופת החולים, קיבלתי תור אחרי שבועיים. אני שמחה שלא ויתרתי, זה השתלם
אתי, בת 33, קצרין
למי אפשר לפנות כדי לקבל מידע ולהתלונן בנושא בריאות הנפש?
מגיעות לנו זכויות לפי החוק.
כשאנחנו רוצים לדעת עוד על הזכויות שלנו בבריאות הנפש, או כשאנחנו לא מקבלים את הזכויות שלנו, יש למי לפנות.
אנחנו יכולים לפנות אל הנציג בסניף של קופת החולים. אפשר להגיע לסניף ולדבר עם הנציג, אפשר להתקשר בטלפון, אפשר לשלוח מכתב בדואר או בפקס ואפשר לשלוח הודעה באתר האינטרנט או בדואר האלקטרוני.
בכל קופת חולים יש אדם שאחראי לקבל פניות (תלונות) מהציבור ולתת לפונים תשובה.
תוכלו להעזר באתר שלנו כדי לכתוב מכתב תלונה – לחצו כאן.
אתר האינטרנט | מוקד טלפוני | קופות חולים |
בריאות הנפש באתר כללית | 2700* | קופ”ח כללית |
בריאות הנפש באתר לאומית | 507* | קופ”ח לאומית |
בריאות הנפש באתר מאוחדת | 3833* | קופ”ח מאוחדת |
בריאות הנפש באתר מכבי | 3555* | קופ”ח מכבי |
מוקד קול הבריאות למידע ותלונות – 5400*
כתובת הדואר האלקטרוני: call.habriut@moh.health.gov.il
אינטרנט:
“פניות הציבור” באתר משרד הבריאות >>
נציבות קבילות הציבור לחוק בריאות ביטוח ממלכתי
מהי נציבות קבילות הציבור ומהן תפקידיה?
באילו מקרים נוכל לפנות לנציבות קבילות הציבור?
מה נצטרך לצרף לתלונה?
חשוב שנדע: בירור התלונה שלנו יתחיל רק לאחר שהנציבות תקבל את כל המידע.
התלונה שלנו תועבר לבירור מול קופת החולים או גורמים נוספים בהתאם לצורך.
כיצד נוכל לפנות אל נציבות הקבילות?
מדוע כדאי לפנות אל נציבות הקבילות?
לקריאה על תלונות וסיפורי הצלחה בפניה לנציבות
טלפון: 02-6521308
כתובת הדואר האלקטרוני: mail@bizchut.org.il
״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״
מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם