עמוד הבית חיים בקהילה הזכויות שלנו כעובדים מה חשוב שנדע על שוויון בעבודה?

מה חשוב שנדע על שוויון בעבודה?

מה חשוב שנדע על שוויון בעבודה?

נקבל מידע על הזכויות שלנו בעבודה בשוק החופשי, הכוונה היא לעבודות שאינן במסגרת שיקומית (כמו מפעל מוגן). על התאמות שאנחנו יכולים לקבל במקום העבודה ועל ההשפעה של העבודה שלנו על סכום הקצבה, הגורמים שיכולים לסייע לנו במציאת עבודה שמותאמת לנו, ושיכולים ללוות אותנו לאורך כל התהליך.

המידע נועד לעודד את ההשתלבות שלנו, כאנשים שמתמודדים עם מגבלה נפשית, בשוק העבודה. הזכות שלנו לעבוד מבוססת על חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

מדוע עבודה חשובה לנו?

עבודה חשובה לכל האנשים, וגם לנו כמתמודדים. העבודה מאפשרת לנו להרוויח כסף  ולהיות עצמאיים מבחינה כלכלית. עבודה יכולה לייצר עבורנו עניין, לפתח את היכולות והכישורים שלנו ולהפגיש אותנו עם אנשים חדשים. בנוסף לכך, עבודה עוזרת לנו לשמור על סדר יום ועל שגרת חיים בריאה.

מאז שהתחלתי לעבוד אני מרגישה שיש משמעות לחיים שלי. בזכות העבודה אני יוצאת כל יום מהבית, הזמן עובר מהר כשאני עסוקה, ואני נהנית לפגוש ביכולות שלי כל פעם מחדש. העבודה מאפשרת לי להתפרנס בכבוד, אבל מעבר לזה היא מחזקת אותי כאדם

רחלי, 47, קריית חיים

מהו חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות?

* חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קובע שלכל אדם יש זכות להשתתף באופן שוויוני ופעיל בכל תחומי החיים. החוק מתייחס גם לשוויון הזדמנויות בעבודה.

* החוק מחייב את המעסיקים שלנו לתת לנו את ההתאמות הדרושות לנו בזמן העבודה.

* המשמעות של חוק זה היא שאנחנו יכולים לדרוש את ההתאמות שיעזרו לנו להשתלב בעבודה.

מהי מוגבלות על פי החוק?

מוגבלות היא לקות מכל סוג: גופנית, נפשית או שכלית.
הלקות מגבילה את התפקוד באופן משמעותי באחד או יותר מתחומי החיים העיקריים.
המוגבלות יכולה להיות זמנית או קבועה.

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם