אשפוז בית פסיכיאטרי

מהו אשפוז בית פסיכיאטרי?

אשפוז בית פסיכיאטרי הוא חלופת אשפוז לאנשים שזקוקים לאשפוז ומעדיפים לקבל טיפול בבית במקום בבית חולים. כדי לקבל אשפוז בית פסיכיאטרי צריך לקבל אישור ומימון של קופת החולים. אשפוז הבית מהווה מעטפת טיפולית כוללת ומוגברת המותאמת אישית לאדם ולמצבו.

מה השירות כולל?

השירות באשפוז בית כולל שירות וטיפול מצוות רב מקצועי – פסיכיאטר, עובד סוציאלי, מרפא בעיסוק, פסיכולוג ואחות. יש אפשרות לקבל שירות מגורמים רלוונטיים נוספים, כמו למשל דיאטנית או עמית מומחה.  צוות אשפוז הבית גם ידאג לעזור לנו בתהליכי מיצוי זכויות ויתאם יחד איתנו  המשך טיפול בקהילה לאחר תקופת האשפוז הביתי.

כיום ניתן לקבל את השירות גם מרחוק.

מי יכול לקבל את השירות?

כל אדם הסובל ממשבר פסיכיאטרי חריף ונמצא במצב נפשי המאפשר שיתוף פעולה סביר.

מהם התנאים לקבל את השירות?

  1. קיים אדם תומך המתגורר איתנו, שמסוגל ומסכים לתמוך, לסייע וללוות אותנו במהלך הטיפול.

חובת נוכחות התומך היא 24 שעות ביממה, אלא אם הצוות המטפל קבע אחרת. לפעמים נותני השירות דורשים שהמלווה יהיה זמין לצוות הטיפולי בכל רגע נתון ולאו דווקא שיגור  איתנו בתקופת אשפוז הבית.

  1. קיימת הסכמה מלאה ומודעת שלנו לקבלת השירות.

במקרה של קטינים- יש לקבל את הסכמת הקטין ובנוסף את הסכמת ההורים או
האפוטרופוס חוקי.

  1. אפשר לקבל את השירות גם במסגרות דיור שיקומי בקהילה, וזאת בהסכמת מסגרת הדיור.

מתי לא נוכל לקבל את השירות?

  1. במצבים של סכנה לאובדנות ממשית שמצריכה השגחה.
  2. מחלה או מצב גופני לא מאוזן ומורכב שמצריך אשפוז בית חולים.
  3. העדר תומך 24 שעות ביממה.
  4. התמכרות לחומרים פסיכואקטיביים (סמים, תרופות או אלכוהול) המצריכים תהליך גמילה ומשפיעים על המצב הנפשי הנוכחי.
  5. תנאי מגורים שאינם מאפשרים את קבלת השירות.
  6. התנהגות אנטי-חברתית אלימה, או התנהגות מינית או תוקפנית חמורה.

איך מקבלים את השירות?

קופות החולים הן אלו שמאשרות ומממנות את השירות.

נפנה לקופת החולים שלנו לבקש את השירות. בפנייה שלנו לקופה נצטרך לצרף המלצה של פסיכיאטר.

קופת החולים מחויבת לתת לנו תשובה בתוך שלושה ימי עבודה.

מה קורה לאחר שמקבלים אישור מקופת החולים?

לאחר קבלת האישור מקופת החולים, תתקיים פגישה פרונטלית עם הפסיכיאטר והצוות הרב מקצועי מהחברה שנותנת את השירות.

במסגרת הפגישה או לאחריה, תיבנה עבורנו תוכנית טיפול ראשונית אשר תוצג בפנינו.

בנוסף, יערכו איתנו ועם התומך שלנו תיאום ציפיות, ויתנו לנו את לוח הזמנים שנקבע ופרטי איש קשר למקרי חירום הזמין לנו 24 שעות ביממה.

האם נוכל להמשיך לקבל שירותי שיקום במהלך תקופת האשפוז בית?

כן, נוכל להמשיך לפגוש את אנשי השיקום שמלווים אותנו. גם שירותים שאנחנו מקבלים בביתנו (ביקורי בית) וגם שירותים שאנחנו מקבלים שמצריכים יציאה מהבית (למשל שירותי פנאי). מתן שירותי השיקום יעשה בתיאום עם הצוות המטפל.

מהו אשפוז בית מקוון ?

ישנה אפשרות לקבל את השירות גם מרחוק. הכוונה היא באמצעות מפגשי וידיאו ושיחות טלפון ולא במפגשים פנים אל פנים בביתנו. החברה שנותנת את השירות תיתן לנו טאבלט או מחשב נייד (לתקופת אשפוז הבית בלבד) שבאמצעותו נוכל לתקשר עם הצוות ולקבל את השירותים השונים. הפגישה הראשונה עם הצוות המטפל תהיה פרונטלית, כלומר פנים אל פנים.

סודיות רפואית

ישנה חובת שמירת סודיות רפואית ע”י הצוות המטפל ויש אפשרות לבקש העתק של כל המידע הרפואי שלנו. בסיום קבלת השירות יועבר סיכום על תקופת אשפוז הבית והנחיות להמשך טיפול – אלינו, אל התומך שלנו , אל מסגרות המשך הטיפול בקהילה ואל קופת החולים שלנו, וזאת תוך שלושה ימים מסיום הטיפול.

מה קורה אם יש החמרה במצבנו במהלך תקופת האשפוז בית?

אם הצוות המקצועי והפסיכיאטר המטפל מתרשמים שיש החמרה במצבנו והחליטו שיש צורך בהתערבות רפואית שלא ניתנת במסגרת אשפוז הבית, הם יכולים להמליץ על פנייה למיון או אשפוז בבית חולים (למשל במקרים של מסוכנות לסביבה או סכנה לאובדנות). במידה ואנחנו מסרבים להחלטת הפסיכיאטר והצוות המקצועי ומתקיימים התנאים המאפשרים בדיקה או אשפוז בכפייה,  הפסיכיאטר יכול לפנות עם בקשה מנומקת לפסיכיאטר מחוזי להוצאת הוראה לבדיקה בכפייה תוך שיתוף בני המשפחה שלנו בהחלטתו.

מאיזה חברות נוכל לקבל את השירות?

קופת חולים כללית מפעילה את השירות בעצמה ולא דרך חברה חיצונית.

כיום ישנן 3 חברות שנותנות את השירות של אשפוז בית.

ההסכמים בין נותני השירותים לקופות החולים מתעדכנים מעת לעת, ולכן כדאי לבדוק נקודתית איזו חברה עובדת עם קופת החולים שלכם.

 

צבר רפואה – עובדים בהסדר עם קופת חולים מאוחדת ולאומית.

טלפון ליצירת קשר:  2590*

 

שיבא beyond – אשפוז בית מקוון – עובדים בהסדר עם קופת חולים מאוחדת, מכבי ולאומית.

טלפון ליצירת קשר: 072-3340957

 

שרן – עובדים בהסדר עם קופת חולים לאומית ומאוחדת.

טלפון ליצירת קשר: 1700-50-85-86

"

בעבר הייתי מאושפזת במחלקה פסיכיאטרית בבית חולים, זו הייתה חוויה לא קלה עבורי , רצף החיים שלי נקטע, המשפחה והחברים היו רחוקים ממני, והיה לי מאוד קשה לחזור לשגרה לאחר תקופת האשפוז. אין לי ספק שאם הייתי יודעת על האפשרות של אשפוז בית פסיכיאטרי הייתי בוחרת בה

דנה, בת 37, מעלות

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם