עמוד הבית מהו טיפול נפשי בקהילה?

מהו טיפול נפשי בקהילה?

טיפול נפשי הוא טיפול שיכול לעזור לנו לשפר את החיים שלנו.
כיום, רוב האנשים שמקבלים טיפול נפשי, מקבלים את הטיפול במרפאות בקהילה דרך קופת החולים.  
קופת החולים אחראית לתת לנו טיפול לנפש וטיפול לגוף.     

בחלק זה של האתר יש מידע על הזכויות לקבלת טיפול נפשי בקהילה.

למה טיפול נפשי בקהילה כל כך חשוב לאיכות החיים שלנו? ידידה, עמיתה לזכויות, מספרת על הטיפול הנפשי שקבלה בקהילה ואיך הטיפול סייע להתמודדות שלה עם הקושי הנפשי ולתהליך ההחלמה שלה.

הטיפולים שניתן לקבל כיום בקופות החולים רבים ומגוונים, ביניהם: טיפול באמצעות שיחות, טיפול התנהגותי, טיפול קבוצתי, טיפול יום במרפאה, מפגשים עם אחות, הדרכה למשפחה, טיפול זוגי ועוד.

אנחנו יכולים לקבל את הטיפול הנפשי בקופות החולים וכמו כן במרפאות ציבוריות לבריאות הנפש של משרד הבריאות, מרפאות חוץ של בתי חולים פסיכיאטריים או מרפאות של ספקים או ארגונים אחרים.

יש לנו את הזכות לקבל את הטיפול הנפשי בזמן המתנה סביר ובמרחק סביר ממקום המגורים שלנו.
חשוב שנדע ששמירה על הסודיות של המידע הרפואי שלנו היא אחת הזכויות החשובות שלנו. בכל הנוגע לבריאות הנפש, השמירה על הסודיות היא הגבוהה ביותר. 
במקרים שבהם אנחנו לא מקבלים את הזכויות שלנו, יש לנו את הזכות להתלונן וחשוב שנעשה זאת. תלונות אפשר להפנות לנציבות קבילות הציבור לחוק בריאות ביטוח ממלכתי.

כל אזרח בישראל יכול לקבל טיפול נפשי בקהילה! עדי נאמן, ממשרד הבריאות, מסבירה שבזכות הרפורמה בבריאות הנפש כל אזרח בישראל שמתמודד עם מצוקה נפשית יכול לקבל טיפול נפשי, בדיוק כמו טיפול גופני, בקופת החולים.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם