מינוי תומך בקבלת החלטות הוא תהליך שמורכב מכמה שלבים ושנעשה בהחלטת בית משפט. בחלק זה נפרט את השלבים ונציג אותם בצורה מפורטת בזה אחר זה, כדי להראות שאם נעקוב אחרי השלבים, נוכל להצליח בתהליך מינוי התומך.
1. פגישת מידע
- לפני שנגיש את הבקשה למינוי תומך בקבלת החלטות, תיקבע לנו פגישה באגף האפוטרופוס הכללי.
- בפגישה ישתתפו נציג מטעם אגף האפוטרופסות והאדם שאנו מבקשים למנות אותו כתומך.
- במידה ולא ביקשנו אדם מסוים שישמש כתומך, תיקבע לנו פגישה עם נציג מטעם האפוטרופסות שבה יוסבר לנו על האפשרויות השונות לבחירת תומך, כמו למשל מתנדב.
- בסיום הפגישה נקבל “אישור השתתפות בפגישה”, שאותו צריך לצרף בהמשך לבקשת המינוי.
- כדי לתאם פגישה יש ליצור קשר עם גב’ אורנית דן, הממונה על קבלת החלטות נתמכת באגף האפוטרופוס הכללי, בטלפון: 055-6838798 או בדואר האלקטרוני: Hachlatot-apt@justice.gov.il
2. הגשת הבקשה
- בקשה למינוי תומך בקבלת החלטות תוגש על ידי האדם שמעוניין במינוי תומך עבורו, או על ידי אדם אחר שמבקש עבורו ובהסכמתו.
- הבקשה תוגש בשני עותקים לבית המשפט לענייני משפחה.
לבדיקת הסניפים באזור מגוריכם ולמידע על שעות הקבלה
- נצטרך לפנות לבית המשפט לענייני משפחה ולקבל שובר לתשלום עבור אגרת פתיחת תיק.
- בבית המשפט נוכל לשלם את האגרה באמצעות כרטיס אשראי בלבד, בסניפי דואר ישראל אפשר לשלם את האגרה גם במזומן.
- כדאי לוודא מה הסכום העדכני של האגרה ובכמה עותקים צריך להגיש את הבקשה. לצורך כך אפשר להתקשר למרכז המידע הארצי, בטלפון 3852* או 077-2703333.
3. המסמכים הנדרשים
אדם מטעמו של המבקש מגיש עבורו את הבקשה לקבל תומך בקבלת החלטות: זאת כאשר המבקש אינו מסוגל לעשות זאת בעצמו. לדוגמה: ויטלי מעוניין במינוי של תומך בקבלת החלטות ומבקש מאבא שלו להגיש בקשה עבורו.