עמוד הבית טיפול ושיקום

טיפול ושיקום

טיפול ושיקום הם שני מרכיבים חשובים ומשלימים בתהליך ההחלמה שלנו. הם מאפשרים לנו לשפר את איכות חיינו. הטיפול נותן מענה לבעיה או למצוקה הנפשית שאנחנו מתמודדים איתה, והשיקום מסייע לשפר את התפקוד שלנו בתחומי חיים שונים. כאן נרחיב על הזכויות שלכם לקבלת טיפול נפשי בקהילה, על סל שיקום ועל הזכויות באשפוז פסיכיאטרי, בכל טיפול רפואי וכן בטיפול נפשי בזמן השירות הצבאי.
מהו טיפול נפשי בקהילה?
טיפול נפשי הוא טיפול שיכול לעזור לנו לשפר את החיים שלנו. כמו כל טיפול רפואי אחר, גם טיפול נפשי אפשר לקבל בקהילה. כיום, רוב האנשים שמקבלים טיפול נפשי, מקבלים את הטיפול במרפאות קופת החולים הקרובות לביתנו. הטיפול לנפש ולגוף.
טיפול ושיקום
סל שיקום
סל שיקום הוא סל שירותים שנועד לסייע לנו בתחומי חיים שונים. לכל אדם מותאם סל שיקום אישי, בהתאם למטרות וליכולות שלו. את הזכאות של סל השיקום מקבלים ממשרד הבריאות.
טיפול ושיקום
זכויות בטיפול רפואי
המידע הרפואי על הטיפול בבריאות הנפש הוא פרטי ואישי. הצוות של קופת החולים מקבל רק מידע שחשוב לו לקבל כדי שיוכל לעזור לנו. נרחיב באילו מקרים מותר לקופת החולים להעביר את המידע לגורמים אחרים, ומה הזכויות שלנו.
טיפול ושיקום
זכויות באשפוז פסיכיאטרי
לפעמים אנו נמצאים במצב נפשי הדורש אשפוז. מטרת האשפוז היא להביא אותנו לאיזון ולעזור לנו לחזור לתפקוד ולשגרת החיים שלנו. במהלך האשפוז יש לנו זכויות רבות שחשוב שנכיר.
טיפול ושיקום
טיפול נפשי בצבא
הגיוס לצה"ל הוא נקודת ציון חשובה ומרכזית בחייהם של צעירים רבים בישראל. המעבר מהחיים האזרחיים למסגרת הצבאית יכול להיות מאתגר ולעורר חוסר ודאות וחששות.
טיפול ושיקום

נושאים שיכולים לעניין אותך

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם