למי אפשר להגיש תלונה וכיצד?
• במידה שאנחנו מרגישים שהזכויות שלנו נפגעו במהלך האשפוז או בשלבים הקודמים לו, יש לנו זכות להגיש תלונה.
• קיימים כמה גופים שנוכל להפנות אליהם את התלונה כפי שנפרט בהמשך.
• ההחלטה למי לפנות תלויה בנושא התלונה, למשל:
-
- תלונה על הטיפול שקיבלנו או על תנאי האשפוז כדאי להפנות למוסד הרפואי שאושפזנו בו.
-
- תלונה על תהליך האשפוז בכפייה כדאי להפנות לפסיכיאטר המחוזי. [הפניה לאשפוז בכפייה H4 כיצד ניתן לערער על אשפוז בכפייה]
-
- במקרים שלא נהיה מרוצים מהתשובה לתלונה שהגשנו נוכל להגיש תלונה לקופת החולים שלנו, ולאחר מכן למחלקה לפסיכיאטריה משפטית במשרד הבריאות.
• יש להעביר את התלונות בכתב.
• במקרים מסוימים אפשר להעביר תלונה בעל פה (ראו פירוט בהמשך).
הגשת תלונה למוסד הרפואי
• בכל בית חולים נמצא אחראי לטיפול בתלונות ובפניות הציבור.
• במקרים שבהם אנחנו לא מרוצים מהטיפול בנו במהלך האשפוז, נגיש את התלונה למוסד הרפואי שבו היינו מאושפזים.
• יש להגיש את התלונה בכתב.
• במידה שאנחנו מעוניינים להגיש תלונה בעל פה, נצטרך לקבוע פגישה עם האחראי לטיפול בתלונות.
• במקרה כזה, האחראי יכתוב עבורנו את הפנייה שבעל פה ויבקש מאתנו לחתום עליה.
• אנחנו רשאים לסרב לחתום, ולמרות זאת קיימת חובה לבדוק את התלונה שלנו.
• תלונות למוסד הרפואי יש להגיש בתיבת התלונות שנמצאת בכל מחלקה, או לשלוח את התלונה בדואר לפי הכתובת של המוסד הרפואי למחלקה לפניות הציבור של המוסד הרפואי.
הגשת תלונה לפסיכיאטר המחוזי
• במקרים שבהם אנחנו לא מרוצים מתהליך הוצאת ההוראה בכפייה, נגיש תלונה לפסיכיאטר המחוזי.
• הפניה לתיבת מידע פסיכיאטר מחוזי H4 כיצד ניתן לערער על אשפוז בכפייה
• יש להגיש את התלונה בכתב.
לרשימת לשכות הפסיכיאטרים המחוזיים.
הגשת תלונה לקופות החולים
• נוכל להעביר את התלונה שלנו לבירור של הממונים על פניות הציבור בקופת החולים שאנחנו שייכים אליה.
• יש לנסח מכתב מפורט ובמידת הצורך להוסיף מסמכים שתומכים בתלונה שלנו.
שירותי בריאות כללית
מכבי שירותי בריאות
קופת חולים לאומית
קופת חולים מאוחדת
הגשת תלונה למחלקה לפסיכיאטריה משפטית במשרד הבריאות
• אם לא קיבלנו מענה לתלונה שהגשנו לאחד מהגופים שהוזכרו, יש לנו את הזכות להגיש תלונה למחלקה לפסיכיאטריה משפטית במשרד הבריאות.
• יש להגיש את התלונה בכתב.
• במידה שאנחנו מעוניינים להגיש תלונה בעל פה, יש לקבוע פגישה עם האחראי לטיפול בתלונות במחלקה לפסיכיאטריה משפטית במשרד הבריאות.
• במקרה כזה, האחראי יכתוב עבורנו את הפנייה שבעל פה ויבקש מאתנו לחתום עליה.
• אנחנו רשאים לסרב לחתום, ולמרות זאת קיימת חובה לבדוק את התלונה שלנו.
• אנחנו יכולים להפנות את התלונה באחת מן הדרכים הבאות:
• שליחת מכתב לכתובת: משרד הבריאות, המחלקה לפסיכיאטריה משפטית, שירותי בריאות הנפש, רח’ ירמיהו 39 ירושלים.
• פנייה באמצעות הדואר האלקטרוני לכתובת habriut@moh.health.gov.il
• פנייה בפקס: 02-5655969
• מספרי הטלפון לבירורים ולקביעת פגישה עם האחראי לטיפול בתלונות:
5400*, 08-6241010