להתגבר על הבושה ולפנות לטיפול – סיפורה של זוהר

התחלתי לא להרגיש טוב ולא הבנתי מה עובר עליי

זוהר

הסיפור האישי של זוהר התחיל כמו אצל מרבית מהאנשים שמתמודדים עם קשיים, אך זוהר לקחה את הכלים שברשותה ובחרה לעזור לעצמה.

התחלתי לא להרגיש טוב ולא הבנתי מה עובר עליי. למה אני לא מצליחה לישון כמעט וחושבת יותר מהרגיל,” כך מספרת זוהר (שם בדוי), בת 36 מיישוב בשפלה. “הייתי מלאה ברעיונות, הרגשתי שיש לי כוחות מיוחדים ובזבזתי יותר כספים מבדרך כלל. רופא שניגשתי אליו דרך הצבא, הפנה אותי לרופא אחר, ואז גיליתי שמדובר בפסיכיאטר.”

“בהתחלה הייתי מופתעת וקצת התביישתי. היום אני כבר יודעת שאין במה להתבייש וזה פשוט עוד סוג של רופא, בדיוק כמו שהולכים לרופא משפחה, לרופא אורתופד או לכל רופא אחר.”

זוהר משתפת ומספרת שהייתה קצת נסערת ודיברה הרבה. “עניתי על השאלות שלו והוא אמר שהוא רוצה לעזור לי. הוא באמת הצליח להבין אותי ולהתאים לי תרופות שגרמו לי להרגיש טוב יותר, לישון טוב ולהיות רגועה יותר.”

הפסיכיאטר הסביר לזוהר מהו המצב שסבלה ממנו, ואמר שהכדורים שקיבלה ממנו נועדו לגרום לאיזון כימי במוח. מאז מצבה השתפר, היא סיימה לימודים לתואר ראשון, מצאה עבודה שהיא אוהבת, אימצה כלב ושכרה דירה נחמדה שהיא מתגוררת בה בשנים האחרונות.

בכל מקרה שאנו חשים קושי נפשי או שינוי בתפקוד, אנו יכולים לגשת להיבדק על ידי רופא פסיכיאטר דרך קופת החולים שאנחנו שייכים אליה. מומלץ שנעשה זאת בהקדם, כדי לשמור על בריאותנו הנפשית ולקבל טיפול הולם במידת הצורך.

כל שעלינו לעשות הוא לפנות אל קופת החולים, בדיוק כפי שאנחנו פונים כאשר אנו סובלים משפעת, מכאב גב או מכל חולי אחר. פגישות עם רופא פסיכיאטר במסגרת קופת החולים אינן כרוכות בעלות כספית.

אם גם לך יש צורך לפגוש רופא פסיכיאטר, לקבל טיפול נפשי או לברר אילו טיפולים נוספים ניתנים, מומלץ לפנות לקופת החולים שלך.

איך נעזרתי בשירותי סיוע ללימודים

איך נעזרתי בשירותי סל שיקום

נושאים שיכולים לעניין אותך

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם