הזכות לנגישות

הזכות לנגישות משמעותית ובעלת השפעה גדולה על חיינו. יש לנו את הזכות לקחת חלק פעיל במרחב הציבורי, ולקבל את השירותים שקיימים בו. נגישות היא האופן בו הסביבה והשירותים שבה מתאימים את עצמם לשימושם של אנשים שונים. במקום נגיש אנחנו יכולים להגיע לכל נקודה בצורה ברורה ונוחה. בשירות נגיש אנחנו מבינים איך לעשות כל דבר, אנחנו מקבלים את השירות בצורה רגועה ונעימה, אנחנו מקבלים מידע בצורה ברורה ומובנת, ויכולים להשתמש בכל המתקנים שיש בשירות בצורה נוחה.

 

בגלל שהרבה פעמים היחס למוגבלות בבריאות הנפש הוא כאל מוגבלות “שקופה”, שלא נראית לעין, חשוב עוד יותר שנכיר וננצל את זכויות הנגישות שמגיעות לנו כמתמודדי נפש, כ   די שנוכל  להשתמש ולהנות במרחב הציבורי כמו כולם.

 

זכויות הנגישות שמגיעות לנו על פי חוק נקראות התאמות נגישות, ביניהן: פטור מהמתנה מתור, פטור מתשלום למלווה, ליווי מנותן השירות במקום, קבלת עזרה אנושית, התאמה של המידע ועוד.
ישנן גם המלצות נגישות לשימוש בשירות הציבורי, מדובר בדברים שנוכל לבקש מנותני השירות, אך הם אינם מחויבים לתת לנו אותם על פי חוק, למשל: לבקש לשבת במיקום שקט במסעדה או בקצה השורה באולם הופעות.

 

חשוב שנדע כי בכל תלונה שקשורה לנגישות נוכל לפנות לנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

 

אנחנו שמחים להציג את חוברת הנגישות שפותחה על ידי “נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות” וד”ר מיכל טנא רינדה, מורשה לנגישות השירות ותוכנית “עמיתים לזכויות”. בחוברת נוכל ללמוד על המרחב הציבורי והשירותים השונים, להכיר את זכויות הנגישות, ולקבל עצות מעשיות למפגש עם נותני השירות.

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם