עמוד הבית חיים בקהילה הזכויות שלנו כעובדים

הזכויות שלנו כעובדים

הזכויות שלנו בעבודה בשוק החופשי (עבודות שאינן במסגרת שיקומית כמו מפעל מוגן). מליווי לאורך תהליך חיפוש העבודה ועד ההתאמות שנוכל לקבל במקום העבודה וההשפעה של העבודה על סכום הקצבה שלנו המידע נועד לעודד את ההשתלבות שלנו, כאנשים שמתמודדים עם מגבלה נפשית, בשוק העבודה. הזכות שלנו לעבוד מבוססת על חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
מה חשוב שנדע על שוויון בעבודה?
מדוע השתלבות בשוק העבודה היא חשובה? כיצד היא יכולה לתרום לנו בתהליך ההחלמה ובבנייה של חיים משמעותיים? מהו החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ואיך הוא מתקשר לנושא התעסוקה.
הזכות שלנו לקבלת התאמות בעבודה
לְמה מתכוונים כשמדברים על התאמות במקום העבודה? נרחיב ונסביר אילו סוגי התאמות יכולים לעזור לנו במקום העבודה. נלמד מתי אנחנו צריכים לבקש את ההתאמות, ממי אפשר לבקש אותן ולמי אפשר לפנות כדי להבין אילו התאמות יכולות לעזור לנו.
האם לספר או לא לספר במקום העבודה?
האם לספר על ההתמודדות הנפשית שלנו במקום העבודה, או לא? זו שאלה רבת משמעות ונפוצה מאוד. נעלה שאלות שיעזרו לנו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורנו. חשוב לזכור, כי הבחירה אם לספר ולמי לספר היא בידינו בלבד!
מהן הזכויות שלנו כעובדים
בזמן משבר נפשי?
חשוב שנדע מהן הזכויות שלנו במקום העבודה בזמן שאנו עוברים משבר נפשי או כשיש ירידה בתפקוד שלנו עקב משבר נפשי. נלמד כיצד אפשר להשתמש בימי המחלה שלנו.
מהי הפליה ומהי העדפה מתקנת?
הפליה היא מצב שבו אנו מרגישים שאנחנו מקבלים יחס שונה מזה שמקבלים שאר האנשים. לפי חוק אסור להפלות אנשים עם מוגבלות, נלמד איך לזהות אם הייתה כלפינו הפליה ונכיר את המושג "העדפה מתקנת" וכיצד נוכל להיעזר במדיניות זו.
מה הקשר בין קבלת קצבה לבין עבודה?
אנשים רבים חוששים שאם ישתלבו בעבודה, קצבת הנכות שלהם עלולה להיפגע. נסביר על חוק לרון, חוק שקובע שברוב המקרים כדאי לנו להשתלב בעבודה וכך להגדיל גם את העצמאות ואת ההכנסות שלנו, בלי שתהיה פגיעה בקצבת הנכות שאנחנו מקבלים.
מי יכול לסייע לנו וללוות אותנו
בתהליך של מציאת עבודה?
התהליך של מציאת עבודה יכול להיות מאתגר. כיום אפשר לקבל סיוע וליווי מגורמים מקצועיים בתהליך זה. נכיר את שירותי הליווי של סל שיקום, את השיקום המקצועי של המוסד לביטוח הלאומי, את תוכנית "שווים בתעסוקה" ועוד.
מי יכול לסייע לנו לממש
את הזכויות שלנו בעבודה?
אם אנחנו לא מקבלים את הזכויות שלנו, אנחנו יכולים לפנות לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. הנציבות פועלת למניעת הפליה ולקידום ההשתלבות שלנו בחברה. הנציבות מספקת שירותי ייעוץ, סיוע וליווי משפטי.

נושאים שיכולים לעניין אותך

״טיפול נפשי בקהילה – הרפורמה בבריאות הנפש״

הזמנת הרצאות לארגונים

מלאו את הטופס ואנו נחזור אליכם בהקדם